Chiar dacă există o mulţime de opţiuni în privinţa conţinutului media, raportat la reţelele de digital signage, majoritatea se limitează la spoturi/ clipuri/ filmuleţe publicitare.
Varierea conţinutului media presupune curaj şi viziune. Odată ce integrăm şi altceva care să ruleze pe display-uri, dăm un plus de valoare brandului dar, mai ales, participăm la procesul de interacţiune cu auditoriul, destinatarii mesajelor media.
Iată mai jos câteva idei de conţinut care pot fi incluse în reţeaua de digital signage – panouri digitale, videowalluri, totemuri, display-uri verticale sau orizontale, clasice ori de tip stretched etc. (cu condiţia ca mesajul să fie adaptat şi tipului de display, mediului, poziţionării lui):
- Comunicare în interiorul unei companii (pentru a asigura fluxul de mesaje dintre echipa de conducere şi angajaţi – informaţii generale, anunţuri importante/ urgente;
- Board-uri cu meniuri digitale – în restaurante tradiţionale şi fast-food-uri; de asemenea, tot în acest domeniu, se pot include notificări rapide pentru comenzi, transferuri sau expedieri; ori clipuri video cu prezentarea ingredientelor sau a metodelor de preparare;
- Includerea conţinutului social media în reţelele de digital signage (o tendinţă din ce în ce mai activă în politica actuală de marketing digital);
- Integrarea recunoaşterii faciale, acolo unde este indicat şi agreat (cu acordul angajaţilor, dată fiind politica GDPR) – ca metodă de fluidizare a traficului de personal şi pentru siguranţă (vezi soluţia implementată de aeroportul din Dubai);
- Informaţii în timp real despre călătorie şi despre starea vremii (în avioane, trenuri);
- Citate inspiraţionale sau gânduri ale zilei (aproape că nu există restricţii de spaţiu pentru inserarea acestor tipuri de mesaje, ele fiind întotdeauna un conţinut util şi încurajator pentru cel care interacţionează cu ele);
- Anunţarea competiţiilor/ evenimentelor specifice/ cluburilor de lectură în licee sau campusuri universitare;
- Noutăţi specifice din domeniul promovat (farmacii, magazine, restaurante, bănci, muzee, aeroporturi, gări, staţii etc. – exemple: un studiu nou privind ingredientele dintr-un medicament anume, un punct nou de reciclare a hainelor purtate, o expoziţie de lucrări digitale care urmează să fie adusă într-un muzeu ş.a.m.d.)
- Review-uri postate de clienţi – indiferent că nu sunt 100% pozitive; neignorarea lor este un exemplu bun de feedback asumat din partea unei companii, iar postarea unei soluţii completează comunicarea;
- Includerea hărţilor şi recomandarea de trasee pentru a ajunge cât mai uşor dintr-un punct în altul (ideale în mediile aglomerate).
Foto deschidere: Soluții de digital signage pentru restaurantul Oh!Salad
Citeşte şi:
Display-uri de înaltă luminozitate pentru CEC Bank Ana Tower
Totemuri digitale personalizate pentru magazinul Bebe Tei
Display-uri indoor pentru restaurantul Noodle Pack