Nu e nevoie să ne proiectăm imaginaţia într-un viitor prea îndepărtat atunci când ne gândim la felul în care va evolua semnalizarea digitală. Nu e nevoie pentru că evoluţia deja are loc, se întâmplă mai repede decât ne-am închipui.
Şi totuşi cum sună viitorul semnalizării digitale din perspectiva specialiştilor în acest domeniu? După o scurtă documentare, predicţiile arată aşa:
Cei de la Tech Funding News apreciază 4 direcţii în care soluţiile de digital signage vor evolua în perioada următoare:
- Conţinutul transmis în direct va lua amploare;
- Senzorii de declanşare prin mişcare vor fi din ce în ce mai prezenţi în semnalizarea digitală;
- Ecranele tactile pentru procesarea unei comenzi vor fi adoptate de majoritatea restaurantelor;
- La nivel de companii, video call-urile prin semnalizarea digitală le vor înlocui pe cele prin intermediul smartphone-urilor (datorită libertăţii de mişcare pe care o oferă în timpul convorbirilor).
Pentru că mulţi asociază semnalizarea digitală cu advertisingul – care este, de altfel, şi funcţia de bază a afişajului electronic rulat pe display-uri -, editorii de la Insider Intelligence au conturat 5 predicţii în ceea ce priveşte dinamica viitoare a soluţiilor de digital signage raportată, în general, la domeniul retail:
- Meta va miza pe AI şi social graph în motoarele de căutare (social graph se referă la conexiunile care se stabilesc între persoanele participante la un serviciu de reţele de socializare);
- Google își va reorienta strategia media de retail în jurul YouTube-ului;
- Apple va deveni un jucător uriaș în CTV (televiziunea conectată) prin achiziția drepturilor NBA;
- Amazon va cumpăra o rețea TV pentru a-și consolida amprenta CTV;
- Microsoft va achiziționa Instacart pentru a accelera mediile de retail in-store (Instacart este cea mai mare platformă online din SUA pentru livrare de produse de băcănie.
Cum credem noi că se vor dezvolta soluţiile de digital signage? În mod cert toate funcţiile noi vor fi adăugate celor existente deja – interfețe multi-touch receptive, prezența senzorilor pentru activarea campaniilor imersive, prezența cititorilor de tip EAN sau QR. O altă linie clară a dinamicii digitale, raportat la marketingul digital, este segmentarea de piaţă – se vor crea device-uri cu atribuţii din ce în ce mai performante şi mai personalizate pentru a customiza experienţa clientului. Domeniile cele mai „favorizate“ privind această evoluţie vor fi, fără doar şi poate, retail-ul şi industria divertismentului. Şi o ultimă predicţie privind viitorul digital în contextul semnalizării digitale este amploarea pe care o vor lua soluţiile pentru mediul outdoor – modernizarea spaţiului urban are în vedere includerea display-urilor în relaţia cu locuitorii, fie că e vorba de integrarea lor în staţii, gări, pe peroane sau în puncte de încărcare a maşinilor electrice.
Citeşte şi alte articole cu acelaşi subiect:
Digital signage şi industria divertismentului: cum arată viitorul
Digital signage, încotro? Viitorul sună holografic, imersiv, interactiv
Surse documentare: techfundingnews.com, insiderintelligence.com
Foto: freepik.com