Una dintre provocările principale pentru afacerile care presupun deținerea unui spațiu mare – cum ar fi cazinourile, hotelurile sau stadioanele – este să le asigure clienților experiențe cât mai dinamice și mai variate încă din momentul în care pășesc în spațiul respectiv. Consumatorii sunt mai mult decât un număr – iată miza de la care ar trebui să plece.
Asigurarea unei experiențe eficiente înseamnă preîntâmpinarea dorinței clientului de la primii pași pe care îi face într-un cazinou, hotel sau stadion. Cazinourile, de exemplu, ar putea dezvolta o întreagă tehnologie în jurul conceptului de consumator: de la soluțiile de tip wayfinding, prin care clientul se poate orienta într-un spațiu și deplasa dintr-un punct în altul, până la oferirea de informații și varierea surselor de entertainment. Însă „cartografierea“ experienței consumatorului presupune în primul rând înțelegerea diferitelor tipologii de oameni, lucru care ar putea duce la personalizarea tehnologiei pentru o interacțiune cât mai bună cu brandul/ produsul respectiv.
6 avantaje ale chioșcurilor interactive
Chișcurile interactive* și soluțiile digitale de tip wayfinding (pentru găsirea locului în care un client își dorește să ajungă și afișarea traseului pentru a ajunge la acesta, din poziția în care este solicitat) ar putea fi un prim pas pentru îmbunătățirea experienței consumatorului. Soluțiile digitale folosite în acest scop oferă flexibilitate și permite o evoluție în transmiterea mesajelor, astfel încât ele rămân în sincronizare cu schimbările constante dintr-un cazinou. Oportunitățile chioșcurilor interactive sunt nenumărate, în general, pentru spațiile de dimensiuni mari:
- maparea 3D: hărțile interactive oferă indicații vizuale ale traseului din punctul în care se află până în punctul în care cineva vrea să ajungă;
- servicii și oferte organizate pe categorii astfel încât clientul poate vedea ce este disponibil (la restaurant, bar, club, sala de jocuri, cazare, diverse facilități);
- informații detaliate despre meniul din restaurant;
- programul spectacolelor (inclusiv schimbări ale programului) și al evenimentelor;
- informații și noutăți despre jocuri;
- oferte și promoții specializate.
Arta digitală integrată în cazinouri: o idee atractivă
Afișajul digital, într-un cazinou, deschide și o oportunitate cel puțin tentantă: aceea de a integra arta digitală. Prin folosirea funcțiilor „plăcute ochiului“, atmosfera câștigă în valoare, iar timpul de așteptare, experiența în sine este percepută altfel. Designurile digitale unice provoacă imaginația și fac imposibilul posibil. În fond, prin digital signage, nu este vorba doar de organizarea eficace a unui spațiu și de găsirea unor modalități inteligente de a atrage atenția și de a ajuta clientul să facă o alegere, ci și de crearea unui întreg univers. Mai mult, integrarea soluțiilor digitale într-un cazinou (plecând de la panouri digitale de afișare a meniului și afișaje de tip perete video, până la ecrane interactive și totemuri wayfinding) poate evalua, de asemenea, experiența clienților și obține un feedback.
*Chioșc interactiv = terminal special customizat din punct de vedere hardware și software pentru spatii publice outdoor sau indoor, care are rolul de a facilita comunicarea între utilizator și instituții publice și private, prin servicii de acces direct, devenind soluția interactivă pentru comerț, publicitate, educație, divertisment.