Cum spitalele sunt primul exemplu care ne vine în minte când vorbim de domeniul sănătăţii, iată câteva metode prin care acestea ar putea reinventa relaţia cu pacienţii apelând la conţinutul media afişat pe display-uri amplasate în locuri cât mai vizibile.
Ajungem la spital, din păcate, când avem o urgenţă. Dar oamenii care se îngrijesc de sănătatea lor şi vor să prevină anumite afecţiuni sunt din ce în ce mai mulţi. Experienţa aşteptării la o consultaţie poate fi apăsătoare. Sunt, însă, multe posibilităţi prin care experienţa aşteptării într-un spital poate fi îmbunătăţită, iar punctul cheie de la care pleacă este conţinutul media cu care interacţionează pacientul.
– rularea de informaţii succinte prin care pot fi prevenite anumite boli, redate într-un format cât mai prietenos, mai accesibil şi mai de impact (exemplu: dacă pacientul aşteaptă la medicul dermatolog, pe un display amplasat în sala de aşteptare ar putea rula tips-uri despre cum putem evita petele pigmentare; desigur, conţinutul poate fi adaptat la sezon – tips-uri despre expunerea la soare – dar şi (sau mai ales) la vârstă sau multe alte afecţiuni);
– afişarea de noutăţi din domeniul medical (poziţionate cât mai vizibil, pe holuri principale în special; un exemplu ar putea fi, dat fiind contextul actual, principalele lucruri pe care trebuie să le ştim despre vaccinul împotriva noului coronavirus sau interviuri scurte cu medici care vorbesc despre acest vaccin; însă conţinutul poate merge mai departe, până la ştiri legate de studii interesante, pe diverse teme, redate cât mai sumar);
– rularea de informaţii despre personalul medical (înainte de a merge la medic, căutăm informaţii despre el fie pe internet, fie de la cel/ cea care ni l-a recomandat – însă, toate acestea, background-ul, experienţa, studiile, le-am putea afla prin video-uri scurte sau imagini dinamice afişate la intrarea în cabinet; este important să ştim că mergem pe mâini bune şi că ne-am familiarizat cât de cât cu persoana care urmează să ne consulte);
– în cazul în care o companie medicală, o clinică sau un spital inserează soluţii de digital signage, reclamele la produse farmaceutice pot dinamiza conţinutul media, însă nu domina – cu cât conţinutul este mai variat, cu atât el va atrage atenţia mai mult şi nu va plictisi privitorul;
– explicarea, pe scurt, a procedurilor pe care urmează să le facă pacientul (dacă este vorba de o ecografie abdominală, un video de prezentare ajută la informarea pacientului, îl pregăteşte şi îi înlătură senzaţia de necunoscut şi, poate, de teamă);
– de impact, în cazul clinicilor de chirurgie estetică, sunt imaginile de tipul „înainte şi după“;
– afişarea timpului de aşteptare este un alt detaliu de inserat în conţinutul media – este important să ştim cât avem de aşteptat, când ne vine rândul, să fim anunţaţi dacă intervine ceva.
Foto: freepik.com/upklyak