Scroll to top

Educaţie prin digital signage: procesul de învăţare devine mai relaxant


Digital Signage

Multe companii din industria soluţiilor de digital signage au în portofoliul domeniilor pe care le acoperă şi domeniul educaţional. Comunicarea dintre instituţiile de învăţământ – şcoli, licee, universităţi – şi elevi/ studenţi este esenţială, însă acesta este doar un aspect pe care conţinutul media îl acoperă. Celălalt, la fel de important (ba chiar mai important), este modul în care elevul/ studentul poate asimila mai uşor (şi mai eficient) informaţia/ materia prin alternativele pe care le oferă digital signage.

Rise Vision, o companie de afişaj electronic din America, este specializată, printre altele, şi în conţinut educaţional. Recent, compania a dezvoltat împreună cu organizaţia Animalia, care se ocupă cu cercetarea vieţii sălbatice, o linie de conţinut pentru a-i ajuta pe elevi să înveţe, să exploreze şi să preţuiască diversitatea regnului animal. În ce a constat, mai exact, această linie de conţinut şi cum le este de folos elevilor?

Compania a creat mai multe template-uri care includ şi „Animalul zilei“, prin care elevii descoperă un nou animal în fiecare zi a anului, prin informaţii amuzante, dar interesante, şi imagini de înaltă rezoluţie. Informaţia este redusă la elemente de bază, se transmite într-un mod relaxant şi este asociată cu imagini de calitate. Mai mult, prin faptul că se schimbă de la o zi la alta, aduce ceva nou, încurajându-se astfel nu doar curiozitatea elevului, ci şi dorinţa de cunoaştere. În acelaşi timp, este susţinut spiritul de a compara, de a observa diversitatea, de a concluziona.

Dar digital signage integrat în domeniul educaţiei are şi alte avantaje:

  • conţinutul se poate adapta în funcţie de nevoi (pentru prima zi de şcoală, de exemplu, se pot crea jocuri educative care să-i ajute pe elevi să descopere împrejurimile sau spaţiul unde învaţă, să-i familiarizeze şi împrietenească cu noul mediu);
  • procesul de învăţare nu este doar îmbunătăţit, dar şi aliniat la activităţile extracurriculare (prin digital signage şi implicit display-uri poziţionate în puncte-cheie din unitatea de învăţământ, se pot promova cluburile de lectură, întâlnirile cu scriitorii, dar şi organizarea de tabere sau diverse competiţii);
  • schimbă mediul de învăţare, îl modernizează şi actualizează (elevii sunt atraşi de noutăţile legate de tehnologie, iar atunci când tehnologia este integrată intereselor lor, conţinutului educaţional, procesul de învăţare devine mai prietenos);
  • încurajează interacţiunea şi comunicarea dintre profesori şi elevi (ideile/ propunerile profesorilor, dar şi ale elevilor, privind informaţiile afişate electronic, se pot pune în practică mai uşor şi mai rapid datorită posibilităţii de a gestiona conţinutul în orice moment şi de la orice distanţă);
  • îi familiarizează pe elevi cu comunicarea digitală, marketingul digital şi design-ul grafic (care sunt domenii din ce în ce mai căutate şi care definesc deja prezentul).

De asemenea, conținutul poate varia într-un mod foarte atrăgător pentru elevi/ studenți: includerea ofertelor de muncă part-time, colaborări, concerte, evenimente caritabile sau, în cazul în care școala/ liceul/ universitatea respectivă are și o cantină, inserarea meniului. Dar digital signage nu înseamnă doar un alt nivel al digitalizării în educație. Înseamnă mult mai mult. Se poate adapta la numeroase alte domenii. Dacă vrei să vorbim mai multe despre digital signage, te așteptăm în showroomul iTotem pentru o consultație gratuită!

Referinţe:
„Rise Vision displays help kids learn about animals“ – www.digitalsignagetoday.com
„6 Big Educational Benefits of usigng Digital Signage in Schools“ – www.screencloud.com
Rolul major pe care Digital Signage l-ar putea avea în educaţie

Sursă foto: freepik.com