Dacă în afara țării, implementarea soluțiilor de digital signage ia amploare de la an la an, sfidând până și limitele pe care le-a (im)pus pandemia, în România lucrurile sunt încă în stadiul de început. Domeniul bancar, farmaceutic și al restaurantelor de tip fast food rămân printre cele mai deschide să adopte tehnologia digital signage. Dincolo de granițe, exemplele sunt mai extinse, motivul fiind nu doar bugetele mai generoase, dar, mai ales, încrederea oamenilor în investițiile de natură digitală.
Soluțiile de digital signage rămân, mai presus de orice, un mod extrem de util de a spune povestea unui produs/ serviciu/ campanii. Indiferent că sunt aplicate în școli/ licee/ universități, fabrici/ companii, magazine mai mari sau mai mici, hoteluri ori restaurante, ele reprezintă în esență o platformă de transmitere a mesajelor într-un mod rapid și cu impact.
Mai mult de-atât, tehnologia digitală are un feedback pozitiv și din partea consumatorilor. În articolul „2020 Digital Signage Trends and Statistics“/ „Digital Signage: trenduri și statistici din 2020“, publicat pe ads2grid.com, legat de sectorul restaurantelor, avem următoarele statistici:
- aproape 30% dintre consumatori cred că meniurile digitale îi influențează atunci când decid să cumpere o specialitate din restaurantul respectiv;
- restaurantele cu servire rapidă care au în dotare ecrane cu meniuri digitale reprezintă un procent important din cei care apelează la soluțiile de digital signage (1 din 5);
- semnalizarea digitală ajută la creșterea vânzărilor cu o medie de 3%;
- 74% dintre clienții intervievați au spus că ar prefera oricând un meniu ușor de citit și de înțeles;
- 80% dintre clienți au cumpărat ceva ce nu aveau în plan din simplul motiv că era promovat pe un display.
Datorită ecranelor cu meniuri digitale, restaurantele pot actualiza cu ușurință conținutul media și, de asemenea, pot face procesul de comandă mai rapid și mai ușor. În articolul menționat mai sus, există și alte statistici, efectuate în domenii ca sănătate, educație, bănci, retail, companii, medii de afaceri. Conform acestora, concluzia este încurajatoare privind viitorul digital signage.

Display-uri indoor personalizate – o soluție iTotem pentru Mado (Iulius Mall Iași)