Inteligenţa artificială este prezentă în viaţa noastră de zi cu zi mai mult decât ne imaginăm. Este parte integrantă şi din noul dispozitiv Market•r, despre care ai citit deja în articolele recente.
Cum ajută Inteligenţa artificială marketingul digital, cum face ca publicitatea la raft să fie cu adevărat o experienţă?
Ce ar trebui să ştim despre Inteligenţa artificială?
Inteligenţa artificială (prescurtat, IA) este un termen generic care include o serie de tehnici ce permit maşinilor/ device-urilor să imite sau să depăşească funcţii care ţin de inteligenţa umană – raţionamentul, învăţarea, planificarea, creativitatea. Atunci când gândim, simţim/vedem ce se întâmplă în jur, ne dăm seama de schimbările imediate şi, conform acestora, luăm o decizie, după care acţionăm.
Cum funcţionează IA?
Preluând modelul gândirii umane, IA permite sistemelor tehnice 1. să perceapă mediul în care funcţionează, 2. să prelucreze percepţia şi 3. să soluţioneze probleme. Scopul acestui proces este de a atinge un obiectiv. Pe pagina www.europarl.europa.eu, sunt disponibile mai multe informaţii despre IA; privind modul concret în care funcţionează, „calculatorul preia datele (pregătite în prealabil prin propriii senzori), le prelucrează şi reacţionează“.
Care sunt avantajele IA?
Inteligenţa artificială este un instrument din ce în ce mai puternic şi mai prezent în viaţa noastră de zi cu zi, deşi nu întotdeauna realizăm că este vorba de IA. Câteva exemple de integrare a IA: prezentarea de recomandări personalizate (în funcţie de propriile căutări), asistenţii virtuali (care oferă sugestii sau răspunsuri ascultând o comandă/ întrebare), traducerile automate (optimizate de la o zi la alta) etc. Prin urmare, pentru utilizatorul final, oferă experiențe îmbunătățite, asistență personală și automatizarea sarcinilor repetitive. În plus, poate face ca dispozitivele să fie mai eficiente din punct de vedere energetic și ne permite să interacționăm cu ele în moduri mai convenabile, cum ar fi o interfață vocală permanentă.
Inteligenţa artificială şi device-ul Market•r
Prin integrarea camerei video în noul dispozitiv Market•r şi încorporarea IA, putem afla cu precizie profilul audienţei. Cum are loc mai exact acest lucru? Modulul video scanează permanent spațiul din proximitate, înregistrând astfel informaţiile pe care le observă. Se proceasează apoi imaginile, totul în timp real – audienţa este clasificată în funcţie de vârstă, sex şi emoţie. Având în vedere aceste informaţii importante despre audienţă, conţinutul se poate personaliza – device-ul va şti, prin urmare, ce produs să evidenţieze sau ce tip de experienţă să îi ofere auditoriului. Mai mult, se pot furniza şi date privind timpul – care este momentul zilei cu trafic mai intens sau mai redus în zona în care este implementat device-ul.
Vino în showroom-ul iTotem pentru a afla mai multe despre dispozitivul Market•r, cum se poate adapta unei afaceri, ce poate face şi cum îţi aliniază afacerea la noile tendinţe ale marketingului digital!
Citeşte şi:
Noul dispozitiv Market•r aduce informaţia digitală la raft: exemple de implementare
Noul device Market•r – în ce tipuri de spaţii poate fi integrat