Scroll to top

McDonald’s drive-thru foloseşte AI în preluarea comenzilor. Care sunt reacţiile


Digital Signage

Ecranele tactile de pe care îţi poţi comanda meniul sunt prezente deja într-o serie de restaurante de tip fast food şi nu numai. Pentru Mc Donald’s, acestea au fost doar începutul unui proces de modernizare a operaţiunilor de vânzare prin intermediul tehnologiei. Compania începe să îşi extindă experimentele şi în tipurile de servire drive-thru*.

„Lanţul de restaurante fast food apelează la inteligenţa artificială şi la algoritmi de învăţare automată în speranţa de a prezice ceea ce îşi doresc clienţii înainte de a lua o decizie în privinţa comenzii“, scrie New York Times. Cu alte cuvinte, AI** ne ajută să luăm mai repede o decizie legat de meniul dorit, scurtând astfel timpul de aşteptare.

În unele puncte, McDonald’s a testat deja o soluţie care recunoaşte placa de înmatriculare a unui client care a mai apelat la serviciile drive-thru, folosind informaţia respectivă pentru a oferi recomandări de meniu, bazate pe AI. Istoricul comenzilor este baza procedurii de „identificare“. Se impune o precizare: tehnologia necesită permisiunea clienţilor pentru folosirea datelor personale în acest scop. „Compania susţine că algoritmii de recomandare nou folosiţi au dus la o creştere neaşteptată a numărului de comenzi, intenţionând ca până la sfârşitul anului să îi implementeze în toate punctele drive-thru din S.U.A.“, informează retailwire.com.

McDonald’s

Reacţii legate de folosirea AI în servirea drive-thru

„Unii vor considera acest lucru ca pe un plus de comoditate, alţii ca pe ceva ciudat. McDonald’s ar putea fi ajutat prin accelerarea experienţei drive-thru. Ce faci atunci când comanzi dintr-o maşină cumpărată de la un alt client sau când schimbi plăcuţa de înmatriculare? Indiferent de Companie sau retailer, AI îşi va dovedi cu adevărat puterea doar când clientul o va accepta pe deplin sau când va începe să o aibă în vedere în experienţele legate de cumpărături“.

„Tot ceea ce uşurează lucrurile şi creează un confort se va vedea la sfârşitul zilei. Consumatorii iubesc confortul! Atât timp cât McDonald’s cere mai întâi acordul consumatorului, cred că folosirea inteligenţei artificiale este în regulă.“

„Primul meu gând legat de această ştire este că nu vreau ca McDonald’s să-mi înregistreze plăcuţa de înregistrare şi să îmi stocheze comenzile, oricare ar fi motivul. Aş vedea asta mai puţin ca pe o sursă de confort, cât mai curând ca pe o invazie a dreptului la intimitate. Faptul că <> doar câteva secunde de aşteptare nu merită.“

„Văd o mare oportunitate în asta. În primul rând, şi cel mai important, preocupările legate de confidenţialitate dispar atunci când clientul optează pentru ceva anume. Şi atunci când o face, aşa cum compania aeriană cu care zbor ştie că îmi place să stau pe scaunul dinspre culoarul de trecere, McDonald’s ştie ce îmi place să comand în fiecare zi pentru micul dejun. Acesta e cu adevărat începutul hiper personalizării.“

Surse comentarii: www.retailwire.com

*servire direct în maşină, fără a fi nevoie să ieşi din automobil
** inteligenţa artificială