Se poate vorbi de o industrie a semnalizării digitale? Răspunsul este „da“, însă la nivel global. În ceea ce privește țara noastră, lucrurile sunt mai timide, să le numim „la început de drum“.
Semnalizarea digitală este adoptată de domenii din ce în ce mai numeroase (nu doar diferite), iar motivele sunt, în principal, două: 1. deschiderea față de nou, față de evoluția galopantă a tehnologiei și 2. conștientizarea avantajelor pe care semnalizarea digitală o aduce unei afaceri. Bineînțeles că și resursele financiare investite au un cuvânt de spus, dar, dată fiind versatilitatea acestui tip de marketing digital, capacitatea lui de a se adapta în funcție de produsul evidențiat, bugetul se poate, la rândul lui, adapta.
„Experții sunt de părere că piața globală de semnalizare digitală va fi evaluată, până în 2026, la peste 11 miliarde de dolari“, informează globenewswire.com. În 2019, de exemplu, suma evaluată ajungea la 5 miliarde de dolari; asta ar însemna, prin urmare, o creștere de peste două ori mai mult în 7 ani. Căror factori li s-ar datora această creștere, ce impulsionează mai exact marile (sau micile) companii să implementeze soluții de digital signage într-un context în care, credem noi, nimic nu ne-ar mai putea impresiona? Tehnologia este pe o pantă ascendentă datorită mai multor motive: informația afișată pe ecranele digitale poate fi actualizată nu doar rapid, ci și ușor, consumul de hârtie se reduce la maximum, conținutul publicitar devine mai atrăgător prin imaginile animate, clipurile scurte și dinamice și, nu în ultimul rând, experiența clientului este vizibil îmbunătățită.
Hugh Grant, editor specializat în tehnologie, a stabilit trei factori de bază care vor duce la creșterea masivă a pieței de semnalizare digital în viitorul apropiat. Incredibil sau nu, contextul pandemic este primul dintre ele – pandemia a constituit un „impuls“ esențial în răspândirea și asimilarea semnalizării digitale, iar domeniul medical a fost printre cele mai deschise, prin urmare, în anii următori, nu are cum să fie altfel, sugerează jurnalistul. Accentul pe sustenabilitate este al doilea factor (mai exact, reducerea folosirii resurselor naturale, înlocuirea hârtiei folosite pentru clasicul banner), iar al treilea, versatilitatea (editorul se referă la industriile diferite în care pot fi implementate soluțiile de digital signage).
Dacă ai o afacere pe care îți dorești să o dezvolți sau să o aliniezi tendințelor din digital signage, ori dacă vrei să afli mai multe despre marketingul digital și cum te-ar putea ajuta, te așteptăm la o discuție liberă în showroom-ul iTotem!
Referințe:
„The Worldwide Digital Signage Industry is Expected to reach $11+ Billion in 2026“ – globenewswire.com
„3 Factors Accounting for the Growth of the Digital Signage Industry“ – techbullion.com