Includerea fluxului de informații de pe social media în semnalizarea digitală vine la pachet cu multe avantaje. Mesajul își găsește astfel noi căi de a ajunge la destinatar, iar procesul de comunicare este (și) mai dinamic și în pas cu noile tendințe.
„Călătorii își doresc de la digital signage aceeași experiență (sau chiar una mai bună) ca atunci când folosesc aplicațiile mobile preferate“ – spune Eric Farkas, manager de produs, într-un material publicat pe avnetwork.com. Textul are ca subiect felul în care semnalizarea digitală este integrată în gări, stații și aeroporturi. Asocierea cu aplicațiile de pe telefoanele mobile nu este întâmplătoare.
Asemănarea accesului la digital signage cu accesul la aplicațiile din telefon demonstrează două lucruri: 1. dorința de a ajunge cu ușurință la un serviciu și 2. atașamentul oamenilor față de telefoanele lor mobile, față de „ce pot să facă/ ce sunt în stare să facă“. Dintr-un instrument de comunicare între două persoane, telefonul mobil a devenit în timp un dispozitiv care ne transportă prin imagini și conținut media în cele mai îndepărtate colțuri ale lumii, care ne informează, care ne stochează și ne formează în același timp amintirile. Accesând social media, prin intermediul telefoanelor, accesăm lumea.
Dar cum s-ar putea încorpora social media în digital signage? Și de ce ar trebuie să se încorporeze social media în digital signage? Cei de la DigitalSignageToday.com enumeră următoarele cinci argumente:
- oferă încredere și transparență (echivalentul feedbackului onest privind produse și servicii, în condițiile în care, conform studiilor, 44,8% dintre utilizatorii de internet caută produse pe social media);
- crește interacțiunea (interesul față de o companie/ brand este încurajat; 91% dintre cei care urmăresc un brand pe social media ajung pe site-ul companiei sau accesează aplicația acesteia);
ridică moralul angajaților (în contextul display-urilor amplasate într-o companie, de exemplu, evidențierea aprecierilor clienților din social media pe afișajul digital al companiei stimulează moralul și sentimentul de mulțumire); - conținut eficient raportat la costuri (crearea unei postări presupune timp, creativitate, energie, însă, preluând postări cu conținut de interes, costurile se reduc; în acest context este mai mult decât necesar filtrarea conținutului, pentru a elimina imaginile, mesajele sau video-urile nepotrivite);
- creșterea numărului de followeri (încorporarea codurilor QR în afișajul digital facilitează urmărirea canalelor de social media, utilizarea hashtagurilor atrage public mai numeros, iar entuziasmul și implicarea cresc).
Referințe:
„Digital Signage on the Go“ – www.avnetwork.com
„5 reasons to incorporate social media into your digital signage“ – www.digitalsignagetoday.com